آیا رادیوگرافی سرطان زاست؟

رادیوگرافی دارای ابزار بخصوص خود است و همین طور روش های متفاوت خود را دارد. قیمت rvg دندانپزشکی نیز با توجه به معیارهایی خاص، فرق میکند. این موارد در وب سایت dentyshine.com آورده شده است.

رادیوگرافی

انواع مختلفی از اشعه ایکس داخل دهانی وجود دارد که هر کدام جنبه های مختلف دندان را نشان می دهد. اشعه ایکس بایت وینگ جزئیات دندان های بالا و پایین را در یک ناحیه از دهان نشان می دهد. هر بایت بال یک دندان را از تاج خود تا تقریباً سطح استخوان نگهدارنده نشان می دهد. اشعه ایکس بایت وینگ برای تشخیص پوسیدگی بین دندان ها و تغییرات در تراکم استخوان ناشی از بیماری لثه استفاده می شود. آنها همچنین در تعیین تناسب مناسب یک تاج (یا ترمیم قالبی) و یکپارچگی حاشیه ای پرکننده ها مفید هستند.

انواع اشعه ایکس داخل دهانی

اشعه ایکس پری اپیکال کل دندان را نشان می دهد – از تاج تا انتهای ریشه تا جایی که دندان در فک گیر کرده است. هر اشعه ایکس پری آپیکال این بعد کامل دندان را نشان می دهد و تمام دندان ها را در یک قسمت فک بالا یا پایین شامل می شود. اشعه ایکس پری آپیکال برای تشخیص هرگونه ناهنجاری در ساختار ریشه و ساختار استخوان اطراف استفاده می شود.

اشعه ایکس اکلوزال بزرگتر است و رشد و قرارگیری کامل دندان را نشان می دهد. هر اشعه ایکس کل قوس دندان را در فک بالا یا پایین نشان می دهد.

انواع اشعه ایکس خارج دهانی

انواع مختلفی از اشعه ایکس خارج دهانی وجود دارد که دندانپزشک شما ممکن است انجام دهد. اشعه ایکس پانورامیک کل ناحیه دهان – تمام دندان های فک بالا و پایین – را در یک عکس رادیوگرافی نشان می دهد. این نوع اشعه ایکس برای تشخیص موقعیت دندان‌های کاملاً بیرون‌آمده و همچنین رویش دندان‌ها مفید است، می‌تواند دندان‌های نهفته را شناسایی کند و به تشخیص تومورها کمک کند.

توموگرام یک لایه یا “برش” خاص از دهان را نشان می دهد در حالی که همه لایه های دیگر را محو می کند. این نوع اشعه ایکس برای بررسی ساختارهایی که به وضوح دیده نمی شوند مفید است — به عنوان مثال، زیرا ساختارهای دیگر در مجاورت بسیار نزدیک با ساختار قابل مشاهده هستند.

برجستگی های سفالومتری کل سمت سر را نشان می دهد. این نوع اشعه ایکس برای بررسی دندان ها در رابطه با فک و نیمرخ فرد مفید است. متخصصین ارتودنسی از این نوع اشعه ایکس برای توسعه برنامه های درمانی خود استفاده می کنند.

سیالوگرافی شامل تجسم غدد بزاقی پس از تزریق یک رنگ است. رنگی که ماده کنتراست رادیواپاک نامیده می شود، به غدد بزاقی تزریق می شود تا اندام روی فیلم اشعه ایکس دیده شود (ارگان بافت نرمی است که در غیر این صورت با اشعه ایکس دیده نمی شود). دندانپزشکان ممکن است این نوع آزمایش را برای بررسی مشکلات غدد بزاقی مانند انسداد یا سندرم شوگرن تجویز کنند.

توموگرافی کامپیوتری که به عنوان سی تی اسکن شناخته می شود، ساختارهای داخلی بدن را به صورت یک تصویر سه بعدی نشان می دهد. این نوع اشعه ایکس که ممکن است در بیمارستان یا مرکز رادیولوژی یا مطب دندانپزشکی انجام شود، برای شناسایی مشکلات استخوان های صورت مانند تومورها یا شکستگی ها استفاده می شود. سی تی اسکن همچنین برای ارزیابی استخوان برای قرار دادن ایمپلنت های دندانی و کشیدن سخت استفاده می شود. این به جراح کمک می کند تا از عوارض احتمالی در حین و بعد از عمل جراحی جلوگیری کند.

قیمت آر وی جی دندانپزشکی

چرا به آر وی جی در دندانپزشکی نیاز دارید؟ برای به حداقل رساندن تابش. قرار گرفتن در معرض اشعه ایکس می تواند اثرات مضر بیولوژیکی زیادی برای بیماران شما ایجاد کند. اثرات تشعشع ممکن است از شرایط بهداشتی ساده به شرایط خطرناک تر منجر شود. با کمک آر وی جی در دندانپزشکی میزان تشعشعات روی بیماران را کاهش می دهد.

نتایج سریع

همانطور که فضای مطب خود را رشد می دهید، زمان به با ارزش ترین عامل تبدیل می شود. برای مدت طولانی، یک تصور منفی روی شما و کلینیک دندانپزشکی شما ممکن است ایجاد کند. بنابراین، از آر وی جی استفاده کنید.

مقیاس خاکستری با کیفیت بالا

بسیاری از تفاوت های تشخیصی ممکن است برای چشم انسان قابل مشاهده نباشد. آر وی جی در دندانپزشکی سطح بالایی از کنتراست را ارائه می دهد و اجازه می دهد تا نوع بافت قابل مشاهده را مشخص کند. رادیوگرافی دیجیتال دارای وضوح بالاتری در مقیاس خاکستری است و به شناسایی تغییرات پاتولوژیک کمک می کند.

قابلیت پس پردازش

تصور کنید که بیمار شما در معرض پرتوهای غیرضروری زیاد یا در موارد خاص هزینه های زیادی دارد. زمان بیشتری برای پردازش فیلم اشعه ایکس، فقط برای اصلاح خطای زاویه‌بندی یا خطای پردازش. آر وی جی در دندانپزشکی به شما کمک می کند تا از خطاهای پردازشی جلوگیری کنید. از آر وی جی استفاده کنید و به طیف گسترده ای از گزینه های پس از پردازش دسترسی پیدا کنید.

نگرش بیمار

بیماران شما معمولاً ایده روشنی در مورد روش های دندانپزشکی ندارند. آر وی جی در دندانپزشکی به نظر می رسد منحصر به فرد از فیلم های مرسوم سنتی است. بیماران شما اغلب از این تصویر شگفت زده می شوند. سرعت پردازش و آنها می توانند تصاویر سریع را بزرگنمایی و فوکوس ببینند.

بهترین آر وی جی در دندانپزشکی

ما شاهد استفاده های متعدد از فناوری در دنیای کنونی بوده ایم. در آن صورت، آر وی جی در دندانپزشکی یا رادیوگرافی دیجیتال با کمترین آسیب به بدن بیمار و دستیار میرساند و تمام مزایای آن را در بر می گیرد. میانگین قیمت برخی از محبوب ترین دندانپزشکی آر وی جی با توجه به برندهای مختلف متفاوت است.

خرید آر وی جی در دندانپزشکی ممکن است یک سرمایه گذاری سنگین باشد، اما مزایای آن در طول زمان به دست می آید که ارزشمند است. بنابراین، آیا در حال حاضر آماده خرید آر وی جی هستید؟

اگر اماده خرید بهترین مدل آر وی جی هستید، وقت ان رسیده تا به وب سایت dentyshine.com سری بزنید و این اقلام را مشاهده نمایید.

منبع :

https://dentyshine.com/product-category/%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%88%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C/

دیدگاهتان را بنویسید